Op naa Namibië

6 oktober 2019 - Otjozondjupa, Namibië

6/10 Vanmorgen de grens van Namibië gepasseerd. Wat een verschil met de hectiek van Botswana ! Binnen een half uur hadden we het hele papierwerk en gestempel achter de rug ! De eerste 15 km was een onverharde weg maar dat kwam omdat we in een Nationaal Park reden dat direct begon na de grens. Daarna..wat een verschil met Botswana, tot aan Grootfontein geen pothole meer gehad ! We stonden dus al om 3 uur in Grootfontein bij de Spar om in te slaan voor de komende dagen. Ook op zondag zijn hier de winkels open, en ook hier weer een drukte van jewelste. Ook onderweg was het overal druk in de dorpen, vooral na de grens heel veel traditionele dorpjes met kralen, ronde hutjes van leem met een rieten dak. Ook hier gaan ze met hun tijd mee, bij heel veel kralen een schotel en sommige hebben zelf een zonnepaneel 🤣. Heel veel vrouwen met grote manden op hun hoofd, mannen met jerrycans water, kinderen op een ezel, een drukte van jewelste op zondag. Ook de kerken werden druk bezocht en waar geen kerk stond, waren grote tenten opgezet waarin de dienst werd gehouden. Onderweg ook nog een veterinary controle...verdikkeme, dit keer ging het mis..boereworst in de diepvries..vergeten te verstoppen...Ook diepgevroren vlees mag niet de controle door 🤨. Er stond een kooktoestel en er werd netjes gevraagd of we het nog wilden bakken, want dan mag het wel door de controle, maar we hebben het maar aan meneer de controleur gegeven, heeft hij ook een stukje vlees vanavond 🤨. Staan nu op een camping vlak voor Grootfontein, we zijn de enigen hier, behalve een vrachtwagenchauffeur in een huisje. Beetje saaie boel dus, gelukkig maar voor 1 nachtje ! Hier ook trage WiFi, foto's laden duurt eeuwen. Filmpjes lukt helemaal niet. Morgen maar eens bij de receptie proberen 😊, maar voor nu, genoeg geweest voor vandaag, morgen op naar Etosha !

1. Ans.:
    6 oktober 2019
    En hoe gaat dat met de levensmiddelen? Komt de smaak, richting de onze, of is dit wekenlang een totaal andere samenstelling? En wat missen jullie het meest van eten? Aardappelen, kaas op je brood, of wat?? Wat een papier-winkel is het dan he! Is dit noodzakelijk, of kan het wel met de helft minder? Goede controle is natuurlijk nooit verkeerd, maar kan ook iets TE zijn... Interessante reis hoor!! Super! fijne voortzetting!!
  2. Joop en Ellie:
    6 oktober 2019
    Hallo Afrika reizende Hollanders, jullie kunnen het beste alles wat niet over de grens kan vooraf opeten!. Verder blijft het leuk jullie ervaringen daar te volgen, geniet ervan.
    Groeten uut Dinxper.
  3. Gerda en Adri.:
    8 oktober 2019
    Wel jammer dat jullie de worst ed in moeten leveren !
    Ze hebben vast lekker gegeten daarna.
    Hoe is t weer nu? Nog steeds warm?
    Ga lekker door met genieten! 👍🏼
    Groetjes uit een herfstachtig Silvolde.