Etosha National Park

9 oktober 2019 - Swakopmund, Namibië

7/10 Vandaag gaan we het Etosha National Park verkennen, het is een park van 4731 m2, 110 km lang en op het breedste gedeelte 60 km, dus ... het wordt maar een klein gedeelte wat we kunnen zien. Als we in het park kunnen overnachten blijven we 2 dagen, anders maar 1. Navraag leert ons dat de 4 campings in het park, volgeboekt zijn dus we bezoeken dit park maar 1 dag. In het midden ligt een grote zoutvlakte, heel benieuwd hoe dit er uitziet ! Wat een verschil met de andere parken die we gezien hebben ! Hier is het heel onwerkelijk.....alles is wit van het stof van de droge leemgrond, de wegen, bomen en struiken. Zo zien ze er bij ons in Nederland uit in de winter 😲. Zelfs de olifanten zien er grijs uit. Veel kuddes met impala's, zebra's en wildebeesten. We zien 2 jakhalzen 😲, nog nooit gezien ! Zowaar ook een neushoorn gespot ! De zoutvlakte was schitterend om te zien, hopelijk kan ik de video hier plaatsen. Verder grote weidse uitzichten, prachtig ! Minder was het stofhappen....iedere auto die voorbij kwam, liet een megastofwolk achter 🤨, wij ook dus ! Achteraf gezien vonden we 1 dag eigenlijk ook wel genoeg hier. Buiten het park al snel een overnachtingsplek gevonden. Deze camping was pas 14 dagen open...nou dat was te merken.... De registratie duurde 50 minuten 😲😲, echt niet te geloven, iedere letter werd geloof ik gespeld en diegene die de registratie deed had vlg. mij nog nooit een computer gezien 🤣, op het laatst stonden er 3 bij om te helpen 🤣, ook hier is geduld een schone zaak ! Eindelijk op de staanplaats alles geïnstalleerd, Geert al druk bezig met de voorbereiding voor het eten, stopt er een auto voor onze Henry ..."Sorry..but this is our place, we booked yesterday for 2 nights".... bleek de plek bezet te zijn 😲...om een lang verhaal kort te maken, slot van het liedje ..wij moesten dus verkassen met ons hele handeltje naar een andere plek 🤣🤣 waar Geert vrolijk verder ging met het eten klaarmaken 🤣 dit keer spiesjes rundvlees met bacon en kipvleugeltjes, Griekse salade en gepofte aardappelen 😋. Moe maar voldaan weer om 21.00 uur naar bed 🤣, morgen op naar Windhoek, de hoofdstad van Namibië!

9/10 Niets veranderlijker dan de mens en het weer 😊. Op het moment dat ik dit verhaal op papier zet zitten we niet in Windhoek maar in Swakupmund 🤣 ! Plannen zijn veranderd en wilden liever naar de kust. Over verandering gesproken....In de eerste plaats...Wat is het hier koud !!!, in 1 dag van 37 naar 17 graden..oeps dat was nou niet de bedoeling 🤨, tja.. In Swakupmund boodschappen gedaan bij de Spar, een superdeluxe winkel met veel herkenbare producten. Drop, pindakaas en een diepvries vol vis. Heerlijk vanavond een visje eten 😋 ! Het meest opvallend hier in deze plaats zijn de huizen en het grote aantal blanke mensen. Alles ademt een Duitse sfeer, wat een verschil met 400 km. oostelijker ! Vandaag 9/10 maar eens kijken wat onze zuiderburen hier vroeger hebben neergezet en hoe hun nazaten dit hebben voortgezet. Maar eerst weer eens kijken of ik hier de was ook gedaan kan krijgen 🤣, het is inmiddels weer een zak vol ! Ben weer benieuwd wat de dag ons brengt 😍 !

1. Ans.:
    9 oktober 2019
    Een mooi verslag Anneke en Geert!! Wat is de natuur gigantisch droog daar... Een wonder, dat de dieren daar in leven blijven... De wegen zien er goed uit, daar wordt, zo te zien, wel zorg aan besteed! Goed aangelegd! En de supermarkt, lijkt wel Europees! Handig, dat er genoeg te kopen en koken valt!! Hebben jullie nog reserve voedsel in de camper? Of altijd wel een winkel/restaurant? En hoe is het met tanken? De benzine duur? goedkoop? Gelijk? Of andere brandstof?
  2. André en Nel:
    10 oktober 2019
    Hallo wereld-reizigers.
    De verslagen zijn prachtig.
    Het lijkt net of het gesneeuwd heeft.
    An je hebt geluk dat er zo'n
    goede Kok bij je is.
  3. Henk Leusink:
    10 oktober 2019
    Hallo Anneke en Geert,

tja dat is het grote voordeel als je samen alleen op pad bent, dan kun je zomaar een andere richting kiezen. Mooie reis hoor, ik ben benieuwd naar de video's die jullie maken.

Gr. Henk