Op naar Kaapstad

27 oktober 2019 - Franschhoek, Zuid-Afrika

27/10 Op de valreep vandaag Kaapstad onveilig gemaakt 🤣, voordat we Waterfront gevonden hadden, eerst heel Kaapstad en omgeving doorgecrossed 🤣.... waarom ??...Op onze Garmin "Waterfront" ingegeven...komt ergens in een buitenwijk Waterfront Hotel als eindbestemming te voorschijn. ..21 km van Waterfront Marine..tja....GPS moet wel de goede bestemming ingetypt krijgen 🤣 al met al wel weer een hoop gezien en wat een huizen in de buitenwijken 🙄...zo te zien allemaal vakantiehuizen met dikke Mercedesauto's en Porches voor de deur. Hier in de omgeving van Kaapstad liggen heel grote boerderijen met vee, daar zijn de boeren in Nederland niks bij, echt mega met duizenden koeien en grote wijngaarden en daarbij prachtige huizen "Vignerons" of "Estates" genoemd en overal kun je wijn proeven en natuurlijk kopen ! We hebben dit nog niet gedaan, beetje lastig als je Henry bij je hebt 🤣. Morgen maar eens met de Winetrain in Franschhoek rond, een hop on en offtreintje die hier rondrijdt tussen de wijnboerderijen 😊. Het parkeren van Henry in Waterfront bleek toch lastiger dan we dachten...parkeergarages genoeg, maar Henry kon er niet in...te hoog dus 🤣🤣,  uiteindelijk toch ergens bovenop een parkeerdek een plekje voor hem gevonden ! En weer...wat is er ook hier in het Waterfront veel verandert, ieder plekje is volgebouwd met restaurants en grote winkelgallerijen en hotels. Er staat zelfs een reuzenrad tussen de terrassen 🤣, tja...time changes ook hier 😊 ! De winkelgallerijen bekeken om nog wat te shoppen maar alles hangt hier vol met de nieuwe zomercollectie natuurlijk 🤣 niet interessant dus, op naar de Hop On en Offbus ! We zaten nog niet of het begon te regenen,  goede timing dus 😊, altijd leuk zo'n bus met info over alle bezienswaardigheden. Boven op het overdekte dak nog prachtige plaatjes kunnen schieten. De Tafelberg lag de hele dag onder een dikke wolk dus daar naar boven kon niet, gelukkig hadden we dat 16 jaar geleden al gedaan. Leuk om Kaapstad weer gezien te hebben 😍 Terug in Franschhoek besloten ergens lekker uit te gaan eten vanavond, alhoewel "ergens" hier al gauw betekend 15 km verderop 🤣, voor de ZA'ers "just on the corner" ! Om half 5 dus op pad naar een restaurant want terug in het donker hier is echt levensgevaarlijk, zeker als je links moet rijden ! Zo druk als Franschhoek gisteren was, zo uitgestorven was het vanavond 🤣, tja..gisteren scheen de zon en nu kwam het met bakken naar beneden...dus heel veel restaurants hadden de deuren gesloten 🤨, maar we vonden er nog 1, een pizzeria 🤣, ook goed na al die braai afgelopen weken weer eens compleet iets anders dus 🤣, ik had Geert eigenlijk wel iets anders gegund na al die weken, maar morgen weer een nieuwe kans 😊, benieuwd dus wat ons de nieuwe, dit maal laatste dag in ZA, ons brengt 😊.

1. Tiny:
    27 oktober 2019
    Jullie zien er goed uit!
  2. Dorry:
    27 oktober 2019
    Jullie zien er uitgerust uit !
    En het eten ziet er goed uit en ik zie t al jullie kunnen ook wijnen Haha
  3. André en Nel:
    28 oktober 2019
    Jullie zien er perfect uit.
    En met heel veel ervaringen rijker.
    En met veel bekende plekjes
    Tot gauw.