Franschoek ZA

25 oktober 2019 - Franschhoek, Zuid-Afrika

25/10 Vanmorgen uit Swellendam vertrokken richting Kaapstad om daar in de buurt een camping te zoeken voor de laatste dagen in ZA. Wat zijn de weken voorbij gevlogen en wat hebben we veel prachtige plekken gezien 😍. Richting Kaapstad werd het steeds donkerder in de lucht en begon het te regenen 🤨.. vlak voor de Tolltunnel op de autobaan naar Kaapstad beging ik nog een grote vergissing...Geert...links af naar Paarl... tja...bleek dat de weg hoog door de bergen ging.....🤨🤨...met dit weer bijna geen zicht op de weg...pfff...heb de rit met samengeknepen billen uitgezeten...gelukkig hebben we in Nederland geen bergen 🤣, zal vanavond maar extra lief zijn voor Geert 🤣 ! Eenmaal aangekomen in Franschhoek werden de wolken steeds dikker dus besloten we Henry rust te geven en een huisje te huren. De aankomende dagen wordt het weer niet echt beter en om dan op een camping te staan is geen optie voor ons. We vonden een huisje in Franschhoek op een camping met de toepasselijke naam "De Hollandsche Molen". Helemaal goed voor de aankomende dagen en precies op tijd ...het begon te plensen, echt met bakken uit de lucht !! Vlg. de mensen die ik sprak hier was dit abnormaal voor de tijd van het jaar 🤨 ! Ons plannetje om de laatste dagen lekker in een zonnetje aan zee door te brengen gaat dus niet op ! Tja...je kunt niet alles hebben toch 😘 ! Dat wordt dus shoppen dit weekend in Waterfront in Kaapstad en de Hop on en off bus, ook leuk toch ? Leuk weetje nog 🤣, als we willen kunnen we het Nederlandse journaal kijken vanavond of naar omroep Max 🤣🤣, als tenminste de zender niet uitvalt vanwege het slechte weer 🤣 ! Benieuwd wat de dag ons morgen weer brengt 😊 !

1. Mieke:
    25 oktober 2019
    Goed idee van jullie om een huisje te huren. Anders vallen de laatste dgn met Henry letterlijk in het water !!!! Even wat anders weer maar misschien ook wel fijn. 😁
  2. André en Nel:
    26 oktober 2019
    Nog een paar hele fijne dagen en een
    goede reis terug.