Mapungubwe National Reserve

23 september 2019 - Tshipise, Zuid-Afrika

Van Tshipise vetrokken naar het Mapungubwe National Reserve, aangekomen daar bleek er geen plek te zijn op de camping. Een privé natuurreservaat in de buurt gezocht en daar voor 2 nachten gereserveerd. Ff wennen kamperen in de Bush tussen de dieren die hier loslopen. Gelukkig is Geert er ook 😘 ! 's Avonds een vuur gemaakt om ze op een afstand te houden ! Al met al prima geslapen.  Vandaag het park Mapuguwbe bezocht, schitterende vergezichten, het park ligt op het drielandenpunt van ZA, Botswana en Zimbabwe, met een uitzichtpost naar alle 3 landen. De Limpoporivier loopt op de grens. Ook in deze rivier geen drup water 🤨, onvoorstelbaar hoe droog het hier is.  Vandaag m'n vuurdoop wel gehad...wegen door dit park voor een 4x4 gereden..Heel wat schietgebedjes gedaan..jeetje hoop niet dat het in Botswana erger is ! Nu in de bar van het privé kamp, superdeluxe hier en WiFi, vandaar ook een uitgebreid verhaal 😊 vandaag, hoop dat hier de filmpjes wel lukken om te versturen. Morgen nog een dag in het Mapuguwbereserve waar we dan wel kunnen overnachten en overmorgen de grens over naar Botswana 😊.

1. Marianne:
    23 september 2019
    Gaaf!!
  2. Ans.:
    23 september 2019
    Wat ziet het er inderdaad droog uit!! Nergens water putten? Hoe komen de mensen aan water hier, of woont hier niemand? Waar halen de dieren het water vandaan, weten jullie dat?
  3. Anneke Kroes:
    24 september 2019
    Er staan grote waterbasins die met pijpleidingen zijn verbonden met de waterplekken waar de dieren kunnen drinken. Water komt hier op de camping uit de kraan maar is niet te drinken, eerst koken. Drinkwater uit flessen.
  4. Henk en Diny:
    24 september 2019
    Hallo Afrika! Wat een avontuur! En die foto’s,... brengen bij ons ook weer mooie herinneringen. Die camper had inderdaad wel een maatje groter gekund, maar als het goed is, slaap je er alleen maar in, dus moet het voldoende zijn. Leuke verhalen, laat ze maar doorkomen, hopenlijk krijg ik vanaf nu wel een mailtje als je wat post. ( ik heb me opnieuw aangemeld) groetjes van ons. 👍👋😘
  5. Gerda en Adri.:
    24 september 2019
    Daar valt voor Geert nog wel wat te sproeien!