Daar zijn we dan !

22 september 2019 - Tshipise, Zuid-Afrika

Na de nodige obstakels v.w.b. de vlucht (15 uur vertraging) en slechte internetverbindingen, hier dan een verslagje van onze reis. Aangekomen eerst ons onderkomen opgehaald. Klein maar fijn 😍, die we omgedoopt hebben tot Henry ! De eerste 3 dagen hebben we in Ezemvelo gestaan om te acclimatiseren en daar de omgeving verkend. Een prachtig gebied met  vooral veel apen. We stonden er net toen er ineens een giraf voor onze Henry stond 😲, het eerste kippenvelmomentje ! Daarna vertrokken naar de Blijde Rivier om daar 2 dagen in de canyon rond te toeren. Prachtige camping gevonden daar in Hazyview, wat een paradijsje met veel groen en bloemen. Daarna vertrokken om 3 dagen in het Krugerpark rond te rijden. De bedoeling is om van zuid naar noord te rijden, wat betekend dat het 3 dagen vroeg opstaan is. Wekker om 5 uur en 6 uur de poort van het overnachtings-kamp uit. Ff wennen, maar het was het waard !! Het Krugerpark is ong. 350 km lang en 60 km breed. Heel veel dieren gespot 😍, regelmatig oog in oog gestaan met een kudde olifanten, buffels, impala's en zebra's. Hoop dat ik wat filmpjes en foto's kan versturen met de slechte verbinding hier. Inmiddels loop ik hier rond met een flink blauw oog 🤨, tja..geen zaklamp meenemen in het donker is niet handig ! Flinke val gemaakt en een snee naast m'n re-oog 🤨 ! Gelukkig heb ik Geert bij me die het goed ingepakt heeft en inmiddels is de wond dicht. Na Kruger verlaten te hebben gaan we naar het Mapungubwe National park.met een tussenstop in Tshipise, waar we op dit moment zijn. (22 sept).  Nu maar hopen of ook de foto's geplaatst kunnen worden.

1. Gerda en Adri.:
    22 september 2019
    Fijn he, een zaklantaarn; ook fijn wat te horen van jullie en de foto’s komen goed over. Veel plezier verder.
  2. André en Nel:
    23 september 2019
    Een leuke Henry hebben jullie.
    de foto's komen prachtig over.
    Nog heel veel plezier.