Gweta, Planet Boabab campsite.

4 oktober 2019 - Ngamiland East, Botswana

Op deze camping hebben we 2 dagen gestaan. De 2e dag een tour geboekt in het Makgadikgadi Pans National Park. Vertrek om 05.30....Hoe verzinnen ze het, maar tja..zelf het park bezoeken is geen optie, het is veel te uitgestrekt en de wegen zijn slecht aangegeven. Na een kop koffie in de bar vertrekken we voorzien van een dikke poncho in een open safari auto richting de zoutvlakten. Jeetje.....koud !!!!! Gelukkig komt de zon snel te voorschijn en wordt het aangenamer. Wat een vlakte, zo ver je kijken kunt zie je alleen maar natuur, het geeft een gevoel van ultieme vrijheid. We zijn de enige die deze dag de tour doen, dus geen geklets van medepassagiers. We zien holen van aardvarkens, mega termietenheuvels, bodemeekhoorns en ineens 3 leeuwen ! Verder grote kuddes wildebeesten, steenbokken en natuurlijk olifanten. En dan komen de zoutvelden in zicht. Grote witte vlakten met voornamelijk wit zand dat vlg. Geert idd. zout smaakte. Prachtig gezicht 😍 ! Hier hebben we geluncht,  had wel wat. Om 18.00 uur weer terug op de camping en helemaal beurs van het gehobbel lagen we om half 9 in bed ! Wat een lange dag maar we hadden dit niet willen missen ! Morgen op naar Maun om de Okavangodelta te bezoeken.

2/10 Van Gweta naar Maun is niet zover dus uitgebreid ontbeten. Onderweg weer de nodige veterinaire controles. We begrijpen nu dat dit ook echt nodig is want het wild kan hier van het ene naar het andere gebied trekken. Als hier mond en klauwzeer uitbreekt is het hek van de dam, dit zou een ramp betekenen. Begrijpen nu ook dat de olifantenpopulatie teruggedrongen moet worden, want er zijn er echt teveel Het plan ligt op tafel, maar is nog niet goedgekeurd. Overplaatsen naar Kongo is een optie, afschieten is het laatste wat ze willen. In Maun boodschappen gedaan, het is een grote plaats en een drukte van jewelste. Ook in de Spar supermarkt was het afgeladen vol. Opvallend is dat iedereen ondanks de drukte heel relaxed is, lange rijen voor de kassa's en geldautomaten. Kalmpies an is het motto hier. Snel boodschappen doen kun je echt vergeten 🤣 Het is heel relaxed rijden in Maun, iedereen wacht netjes op elkaar bij de kruispunten en als ze in de gaten hebben dat je twijfelt welke richting je op moet, geven ze je voorrang. Nog geen auto horen toeteren. Alleen sommige taxi's hebben soms haast. Zoals ik al eerder zei, ook de mensen zijn zo behulpzaam en vriendelijk 😍 !

3/10 De tour naar de Okavangodelta kreeg bij het opstaan een andere wending....want m'n lijf zei.."Dit moet je niet meer doen", bij het zien van de safari auto kreeg ik het te kwaad..niet weer dat gehobbel vandaag..ff niks en bijslapen ! Afgemeld en terug naar bed !  De vele indrukken en de temperatuur hier,  35 graden,  kost mij toch teveel energie,ik moet daar echt een balans in vinden. Goede keus geweest en nu rustig aan de komende dagen richting Namibië !

1. Gerda en Adri.:
    4 oktober 2019
    Alleen jouw verhalen zijn al indrukwekkend...…….
  2. Joop en Ellie:
    Ellie en Joop:
    Ja ja en dan duik je in Henry zijn bed!
  3. André en Nel:
    4 oktober 2019
    Wat een geweldig avontuur beleven
    jullie nu !!
    De foto's en video's zijn ook prachtig.
  4. I.J.M. Oldenboom:
    4 oktober 2019
    Weer mooi om te lezen maarja dat gehobbel is echt vermoeiend Doe maar kalm aan
  5. Annie:
    5 oktober 2019
    Wat een avonduur beleven jullie.🐘🐅🐜 Gr Annie en hans.
  6. Dorry:
    7 oktober 2019
    wauw wat zien jullie geweldige plekken een hele mooie indrukwekkende ervaring !