National Reserve "De Hoop"

19 oktober 2019 - Overberg District Municipality, Zuid-Afrika

19/10 Vandaag het plan het National Reserve "De Hoop" te verkennen. Dit doen we vanuit onze camping waar we vanmiddag ook weer naar terug gaan. Het is een vrij "klein" park, grenzend aan de Indische Oceaan. Hopelijk houden we het droog vandaag want er komen dreigende regenwolken vanuit zee binnendrijven 🤨. Weer een prachtige rit daar naar toe door grote graanvelden op de heuvels waar nu volop gedorst wordt. Overal liggen ook grote ronde balen stro op de akkers met daarom heen grote kuddes schapen met lammetjes 😍. Prachtige witte zandduinen in het park die doorliepen in zee. Merk wel dat we behoorlijk verwend zijn met het spotten van veel wilde dieren in andere parken want bij het zien van struisvogels, bontebokken en verschillende vogels betrap ik mezelf erop dat ik vergeet om foto's te maken ! Het moet toch niet gewoon worden zoveel dieren te zien en eraan gewend te raken 😲. Morgen richting Hermanus om walvissen te spotten ! Daar in de buurt zoeken we een goede camping met faciliteiten zoals een restaurant en WiFi zodat we , als we willen vandaar uit nog wat te gaan bekijken. Lekker aan zee nog wat relaxen is ook het plan maar dan moet het weer wel meewerken ! Het blijft frisjes de aankomende dagen, dus ms. verkassen we de laatste week toch nog een stuk het binnenland in, als we de 29e maar op het vliegveld in Kaapstad staan 🤣 !     Heb nog wat leuke ZA-woorden ontdekt: Afslagers-slachthuis                                      Hoofdlichten-koplampen                            Slaggate-potholes                                         Tuimeldroere-wasdroger                             Vulstatie-tankstation                                    Skilpaaie-schilpadden                  Blijft leuk dat taaltje hier 🤣🤣                   Voor zover vandaag de 19e oktober, Geert is inmiddels met de maaltijd voor vanavond begonnen, vanavond eten we pasta met gehakt en een rauwkostsalade, altijd lekker 😍😋 !

1. André en Nel:
    20 oktober 2019
    Leuk want we hebben veel herineringen aan Hermanus.
    En wat zijn de foto's weer prachtig.
    Veel plezier nog samen.