Op naar Hermanus

22 oktober 2019 - Hermanus, Zuid-Afrika

20/10 Vandaag gaan we Hermanus bezoeken een plek die al 16 jaar in mijn geheugen staat gegrift 😍 en waar ik nog altijd een keer naartoe wilde ! We moesten de boel snel inpakken want het begon te regenen 🤨, hopelijk wordt het droog als we het dal uit zijn ! Na een half uur was dat idd het geval en scheen de zon alweer 😊. In Hermanus aangekomen wist ik niet wat ik zag...het lieflijke plaatsje was veranderd in 1 groot vakantieoord 🤨, niets was meer te herkennen 🤨 en ook de whalewatcher was verdwenen 🤨...tja , tijden veranderen ook hier ! De boten voor de whalewatchingtours zaten bomvol (het is zondag), dus dat doen we ms. morgen. Zo stil als het was in andere kustplaatsen zo vol was het in Hermanus ! Rest van de dag walvissen proberen te spotten, weinig succes gehad dus 🤣, moet eerlijk zeggen dat dit wel een heerlijke bezigheid is 😍, beetje zitten, verstand op nul, ff niks anders dan de zee en de wind ! Een beetje buiten Hermanus een camping gevonden waar we ook morgen en ms. overmorgen nog blijven om de Botanical Gardens en het Kogelberg National Reserve te bezoeken. Hopelijk houdt Henry het vol tot volgende week, hij is al over z'n eerste 10.000 km beurt en begint van alle kanten te piepen en te kraken van al het stof dat hij heeft gekapt de afgelopen weken 🤣. Geert is inmiddels al weer flink aan het klussen geweest, het bed lag compleet uit de voegen..🤣..tja..met al dat gehobbel wil er wel eens een schroefje losraken ! Vanavond eten we brood met worst en pizza 🤣, kant en klaar van de Spar ! Vroeg naar bed vanavond en mekaar warm houden 😂 !