Op naar Botswana !

25 september 2019 - Woodlands Stop Over and Lodge, Botswana

Vandaag een lange reis voor de boeg op naar Francistown waar we overnachten om morgen naar Kasane te rijden waar we een paar dagen blijven.  Het is nog. 450 km en geen idee hoe de weg er naar toe is. Op dit moment zijn we aangeland op de camping en er is WiFi zowaar dus even gebruik van maken ! Het verhaal van gisteren is inmiddels verzonden, jammer dat niet alle foto's verstuurd konden worden de WiFi valt steeds weg en moet ik weer opnieuw beginnen 😡. De video lukt niet, andere keer beter ! De weg was in het begin een ramp !!!! Potholes en stukken weg compleet verdwenen, dat was nog in ZA, schoot dus niet op !   Gelukkig zijn de schroeven in m'n heupen niet losgerammeld 🤣, alles zit dus goed vast 😊. Complimenten voor Geert, hij bleef rustig door slalommen tussen de potholes 😍, ik werd er kruisdol  van ! Eindelijk aangekomen bij Martins Drift, de grensovergang, een eindeloze rij vrachtwagens voor ons 🤨,  gewoon doorrijden was ons motto, ging supersnel, Hello Sir how are you ?klonk regelmatig uit de mond van Geert en overal konden we door de posten rijden 🤣, we moesten door een bad water rijden en met de schoenen in dat water, dat was voor mond en klauwzeer en andere ziektes, zodat dit niet overgebracht kon worden van ZA naar Botswana, ook rauw vlees en fruit mag niet de grens over. Nergens werd gecontroleerd, mazzelen dus met onze voorraad in de koelkast ! Stonden we zowaar voor de ingang grens Botswana, super makkelijk dus..of toch niet...do you have stamps sir ? Hoezo stamps ?? Bleek dat we stempels moesten hebben in onze paspoorten dat we ZA uitgingen...dus weer terug naar het begin 🤣🤣 Stempels gehaald en niet te geloven hoe onderuitgezakt en ongeinteresseerd ze hier achter de balie hangen. Maar goed, al met al toch binnen het uur de grens over 😊 en dat voor amateurtjes, chapeau voor ons 😊 ! Onderweg op de snelweg ineens een file..grote tent aan de overkant van de weg en een mevr. in uniform. Geert moest de auto uit naar de tent aan de overkant waar tafels en stoeltjes stonden. Wat bleek..security for weggebruikers, denk er aan gordels om, niet op de tel. tijdens het rijden, niet drinken etc. Omdat er zo veel ongelukken gebeuren willen ze extra aandacht schenken aan info vwb veiligheid op de weg 🤣🤣 prima maar dan graag op een andere locatie en niet op een weg van 120 waar je nota bene de andere rijweg moet oversteken 🤨🤨, hoe bedenken ze het ! Nu op een camping in Francistown dus, het is koud, dat is minder, ff wennen we hebben steeds heerlijk warm weer gehad sinds we hier zijn.  Nu nog ff uitbuiken van de heerlijke maaltijd die Geert weer getoverd heeft vanavond, o.a. Ribeye van de bbq ! Verbaas me iedere avond weer hoe hij met bijna niets in de koelkast toch weer een complete maaltijd te voorschijn tovert 😍 Morgen naar Kasane, daar blijven we een paar dagen voor o.a. de Victoriafalls en Chobe.

1. Joop en Ellie:
    Hallo Anneke en Geert,

Vandaag 2 verslagen binnen!, zijn we weer helemaal op de hoogte. Blijft toch een hele ervaring, l
  2. Mieke:
    25 september 2019
    Pff lekker dagje rijden...spannend allemaal. Jullie zullen wel doodop zijn. Wat een chef-kok die pa van ons. Zijn roeping duidelijk gemist😁 gelukkig Alles goed gegaan vandaag en nog steeds naar jullie zin. Hopelijk snel weer wat warmer weer .....dat word slapen vannacht met sokken aan. Have fun en we zijn benieuwd naar het volgende verhaal.
  3. André en Nel:
    25 september 2019
    Wat mooi wat jullie allemaal meemaken.
    De foto's en de verslagen zijn ook prachtig
  4. Annie:
    26 september 2019
    Ha ha .zo beleef je nog eens wat. Veel plezier.🌞👍💐
  5. Dorry:
    26 september 2019
    Wauw wat een prachtige foto s
    T is een hele belevenis Geweldig heel veel plezier mooie verhalen 👌😘