Kokerbomenwoud

14 oktober 2019 - Springbok, Zuid-Afrika

12/10 Vandaag gaan we o.a. het kokerbomenwoud bekijken en daarna naar de Fish River Canyon is het plan. Bijzondere bomen die kokerbomen. Het is eigenlijk geen boom maar een aloeplant. De klusjesmannen maakten vroeger van de stekels hun pijlen 😊, leuk weetje toch 😘 ?  Daarna voorraad weer aangevuld en op zoek naar een camping. Op 50 km. van de Canyon vonden we een camping..alhoewel camping 🤣🤣, leek Malle Pietje wel met alle verzamelingen om het terrein. Stelde echt niets voor die camping, maar goed, we hebben een plek voor de nacht ! Prima geslapen daar 😊, doch douchen was een ramp..Geert had net z'n koppie vol shampoo en zich heerlijk ingezeept, kwam er geen water meer uit de kraan 🤣🤣, na 3 kwartier iedere druppel opgevangen te hebben kwam hij eindelijk weer opdagen met een prachtig glanzende haardos en met meer volume dan normaal 🤣. Op naar de Canyon ! Wat een schitterend gebied, hoop dat de foto's een indruk kunnen geven want diepte is altijd moeilijk te vangen in foto's. Heel indrukwekkend dit gebied, prachtig ! Daarna Ais Ais bezocht een plek waar warmwaterbronnen te zien zijn. Prachtige rit er naartoe, maar daar maar 1 bron gezien 🤣,  waar de rest te vinden was ? ...geen idee 🤣 het was wel een schitterende omgeving om te bekijken. Toen we op weg waren om een camping te zoeken kwamen we ineens op het idee om dicht bij de ZA grens te overnachten en morgen de grens over te gaan. Toen we vlak voor de grens nog geen camping hadden gezien besloten we er maar direct over te gaan, zondag..vast ook wel lekker rustig 😊. Zo gezegd, zo gedaan en inderdaad...geen mens te zien daar en binnen een half uur stonden we met de benodigde stempels ook nog, in ZA 😍😍 Super geregeld dus op zondag ! Op naar een camping aan de Oranjerivier ! Nou dat hebben we geweten....Alles Full Booked 🤨🤨...Wat bleek ? Er werd een film opgenomen aan de Oranjerivier en de filmmaatschappij had alle campings afgehuurd... De volgende camping lag 100 km. verderop in Springbok..tja..dan daar maar naar toe ! Na wat gezoek daar eindelijk net na zonsondergang de camping gevonden. En weer gelukt dus 😊, blijft af en toe toch spannend een plekje voor de nacht te vinden 😘 Morgen op naar een Nationaal Park dat bekend staat om de prachtige bloemenvelden in de lente, het Namaqua National Park. Heel benieuwd of de bloemen nog bloeien, het is ook in ZA erg warm voor de tijd van het jaar, we zullen het zien !

1. Joop en Ellie:
    14 oktober 2019
    Komen daar ineens meerdere verslagen binnen, weer met veel belangstelling gelezen!. Wat een verschillen, koud ,warm ,arm ,rijk, oud, nieuw, enz. Kijken alweer naar het volgende verslag. Groeten uut Dinxper
  2. André en Nel:
    15 oktober 2019
    Het is allemaal heel indrukwekkend
    We kijken weer uit naar het volgende
    verslag.
    Groetjes