Hermanus 3

22 oktober 2019 - Swellendam, Zuid-Afrika

22/10 Vanmorgen besloten niet in Hermanus te blijven, het is te koud en het waait erg hard wat het niet aangenamer maakt. De whalewatchtours varen ook niet uit vanwege de harde wind, dus we gaan naar het oosten naar Swellendam waar het de aankomende dagen qua temperatuur beter toeven is 😊. Afstand is goed te doen, 150 km over een autobaan, dus wat let ons ! Prachtige camping gevonden iets buiten Swellendam en idd. lekker zonnetje en 25 graden ! Dat er hier ook een harde wind waait nemen we maar op de koop toe, je kan niet alles hebben 😉 ! Swellendam bekeken, een mooie plaats met prachtige Old Dutch huizen, 16e eeuws Hollandse bouwstijl, een schitterende architectuur 😍 ! Morgen eens kijken of we een wasserette kunnen vinden en Swellendam verder verkennen ! Ook hier op een superdeluxe camping geen wasmachine en WiFi.., de WiFi werd geregeld door de receptioniste, we kregen de code van het internet voor de receptie,  superlief dus ! Even snel gebruik van maken dus 😍 !

1. Ans.:
    22 oktober 2019
    wat maken jullie veel mee hé op de reis! Maar dat het 150 verder, al weer veel aangenamer is?? Bijzonder! Maar goed ook!! en is de cultuur bij de inwoners steeds verschillend, of blijft dat hetzelfde? En hoe is die cultuur? Gastvrij voor iedereen, of ander?
  2. Anneke Kroes:
    22 oktober 2019
    Ans, leuk dat je zoveel vragen hebt, ik heb hopelijk wel overal een antwoord op maar zal alle vragen van iedereen als we weer thuis zijn in 1 keer beantwoorden, sommige zijn ook dubbel en anders is het een heel getyp om iedereen afzonderlijk te beantwoorden 😊, ga gerust door hoor met je vragen, leuk dat je zo meeleeft 😍, groetjes van ons 💋
  3. Joop en Ellie:
    Hoi daar in Swellendam,
    Kwamen er vanavond 3 berichten binnen!, en alles weer met belangstelling gelezen. Gelukkig dat ze daar toch ook nog regen hebben, dat is op meerdere plaatsen een probleem. Vandaag hier op de TV en in de krant dat er 55 oliefanten dood in de buurt van een droge bron lagen.
    Zielig gebeuren, jullie hebben alles wel gehad, warm koud droog en nat.
    Groeten uut Dinxper
  4. Anneke Kroes:
    23 oktober 2019
    Leuk dat jullie "meereizen" 😍. Kan me voorstellen dat dit in Botswana gebeurd, daar is het heel erg droog. In Namibië en ZA leven de dieren vnl. in parken en worden ze toch wel voorzien van water op vaste plekken. Ben benieuwd waar dit is gebeurd.